Fel så in i helvete!

Har tänkt på hur mycket media visar att man måste vara smal..
Jag menar man ser aldrig någon säsong av top model där de "tjocka" tjejerna får tävla, i de allra flesta reklamer så är de smala tjejer, man ersätter de "tjocka" tjejerna med någon annan.. Som typ hon som sjunger med E-type alla tror ju att de är den smala tjejen som sjunger men de är faktiskt en annan tjej som betraktas som tjock som sjunger, hon vill dock inte stå på scen för hon tycker inte att de passar sig. Men om inte media & samhället hade varit så fixerade vid att tjejer ska vara smala så hade hon antagligen utan tvekan ställt sig på scen..
Visst de finns undantag men på de stora hela så är detta hur vårat samhälle & vår verklighet ser ut..
Ändå beklagar sig samhället över folk som har anorexia eller bulimi eller någon annan ätstörning, men de är vi själva som har skapat detta.. Och ja alla är en del va de.. Även jag! Jag har stått jämte när någon kallat någon annan för tjock utan att göra något åt de!
Med detta vill jag säga att tänk er för nästa gång innan ni kallar någon tjock!!
För ni vet inte varför personen är tjock!
Kanske har personen problem hemma vilket gör att personen tröstäter eller kanske ha personen matsmältningsproblem eller helt enkelt bara en sjukdom som gör att personen har väldigt svårt för att gå ner i vikt!!
Själv anser jag att de är mycket finare att ha kurvor.. Som min pappa säger de är mer att älska!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0